Τα υποβρύχια και ο Βασιλάκος...

του Τάσου Τέλλογλου

Η χθεσινή εμφάνιση του Ευάγγελου Βασιλάκου στους ΝΕΟΥΣ ΦΑΚΕΛΟΥΣ απάντησε σε κάποια ερωτήματα, δημιούργησε όμως και κάποια άλλα, που έμειναν αναπάντητα. Κάποια αφορούν στον ίδιο ή καλύτερα στην κυβέρνηση που είχε υπηρετήσει επί 3,5 χρόνια (που πλήρωσε σε τράπεζες για να …πληρώσει προμηθευτές που τελικά δεν …πλήρωσε) και κάποια αλλά αφορούν τους πολιτικούς.

Ο κ. Βασιλάκος υποστήριξε ότι η κυβέρνηση δεν θα έπρεπε να εκχωρήσει το περιουσιακό στοιχείο των ναυπηγείων Σκαραμαγκά αλλά δεν θέλησε να δεχθεί ότι η πραγματική αξία του Ναυπηγείου χωρίς τις πολεμικές παραγγελίες ήταν μηδέν. Εξήγησε γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση δεν παραλάμβανε τον «Παπανικολή»,αλλά παραδέχθηκε ότι δεν υπήρχε νομική βάση για να το κάνει αυτό, ο έστι μεθερμηνευόμενο ότι στην περίπτωση προσφυγής της Thyssen στο διαιτητικό δικαστήριο, το δημόσιο και θα πλήρωνε και θα κινδύνευε να μείνει χωρίς επενδυτή στα Ναυπηγεία.

Διότι όταν τα Ναυπηγεία πουλήθηκαν από την Thyssen Krupp στον Ισκαντάρ Σάφα και την Abu Dhabi Mar, πουλήθηκαν από τους Γερμανούς και όχι από το ελληνικό δημόσιο. Το δημόσιο είχε τρεις άλλες επιλογές. Ή να αποδεχθεί την επιλογή των Γερμανών που είχαν πουλήσει και το μητρικό τους ναυπηγείο στην εταιρία των Εμιράτων, ή να κλείσει το ναυπηγείο. Η τρίτη επιλογή –και πιο δύσκολη - για την οποία υπάρχουν ενδείξεις ότι ο κ. Βενιζέλος δεν την έβλεπε με …κακό μάτι αλλά και ότι ό κ. Βασιλάκος την προέταξε μέχρι την αποχώρησή του από το Υπουργείο Άμυνας, ήταν η συγχώνευση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, μία λύση που θα ήταν η πλέον βιώσιμη με τη συμμετοχή των δύο μετόχων που συμμετέχουν σήμερα στις δύο διαφορετικές επιχειρήσεις.

Υπό τις συνθήκες που είχαν διαμορφωθεί στα τέλη του 2009, η συμφωνία που διαπραγματεύτηκε ο Ευάγγελος Βενιζέλος ήταν η μόνη δυνατή σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό το ομολόγησε και ο ίδιος ο κ Βασιλάκος.

Και η τιμή, στην οποία την διαπραγματεύτηκε; Εδώ πραγματικά οι δύο Βαγγέληδες έχουν διαφορετική προσέγγιση που σύμφωνα με πληροφορίες των ΝΕΩΝ ΦΑΚΕΛΩΝ απέχουν 175 εκ ευρώ και κατά δύο καινούργια υποβρύχια του παλαιού τύπου 209. Ο Βασιλάκος είπε ότι κατά τη γνώμη του το τίμημα ήταν υψηλό. Έτσι ξαναγυρνάμε στην ερώτηση για το προπατορικό αμάρτημα της ελληνικής διοίκησης: είναι πιο υψηλό το κόστος του να μην προχωράς – έστω και αν δεν φταις εσύ, όπως υποστηρίζει ο Ευάγγελος Βασιλάκος – από το κόστος του να προχωράς χωρίς να έχεις την καλύτερη – οικονομικά – λύση;

Αναρτήθηκε από: Τάσος Τέλλογλου, στις , Σχόλια για το άρθρο

Σχόλιο

Προσθέστε το σχόλιό σας



Αρχείο