Ο Μπουτάρης απαντά στις online ερωτήσεις σας..

9788209

Στις 11 Απριλίου 2011 ΟΙ ΝΕΟΙ ΦΑΚΕΛΟΙ φιλοξένησαν στο στούντιο της εκπομπής τους Δημάρχους Αθηνών και Θεσσαλονίκης κ.κ. Καμίνη και Μπουτάρη. Πολλές από τις ερωτήσεις που υποβλήθηκαν στην ιστοσελίδα της εκπομπής, στις σελίδες των ΝΕΩΝ ΦΑΚΕΛΩΝ στο FACEBOOK και το TWITTER δεν απαντήθηκαν κατά την διάρκεια της συζήτησης. Παρακάτω θα βρείτε τις απαντήσεις του Δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Μπουτάρη στις ερωτήσεις αυτές.

1. Πότε θα δούμε Μετρό στη 2η πόλη της χώρας; (Stavroulakis Stratis – FACEBOOK)

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Αττικό Μετρό Α.Ε. και του ΥΠΟΜΕΔΙ, η βασική γραμμή του Μετρό θα έχει ολοκληρωθεί το 2015-2016. Προς το παρόν γίνεται προσπάθεια από πλευράς πολιτείας και εταιρείας να επαναχαραχθεί πιο ορθολογικά η βασική γραμμή, ώστε να γλιτώσουμε το έξτρα κόστος (+250 εκ. Ευρώ) από την κατασκευή δύο αμαξοστασίων (όπως προβλεπόταν αρχικά) αντί για ένα. Θα δούμε πώς θα εξελιχθεί αυτή η προσπάθεια και κατά πόσο η νέα χάραξη θα γίνει εφικτή.

Σημαντικό, όμως, στο μεταξύ είναι να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις των εργοταξίων – και σ’ αυτήν την κατεύθυνση δουλεύει η Αντιδημαρχία Αστικού Σχεδιασμού με μελέτες μικρών παρεμβάσεων που εκπόνησαν φοιτητές του τμήματος Αρχιτεκτονικής ΑΠΘ, ενώ μειώσαμε στο 50% τα δημοτικά τέλη που καταβάλλουν οι εν λόγω καταστημάταρχες για όσο διάστημα λειτουργούν εργοτάξια στην περιοχή τους.

 Σημαντικό, επίσης, είναι να ξεπεραστεί ο σκόπελος της προσφυγής του Παπαφείου στο ΣτΕ, και επ’ αυτού πήρα πρωτοβουλία και έφερα στο τραπέζι του διαλόγου τη διοίκηση του Ιδρύματος, τους αποφοίτους του, την Αττικό Μετρό Α.Ε. και την πολιτεία, ώστε επιτέλους να κατασκευαστεί ο σταθμός Παπάφη (η αργοπορία του οποίου στοιχίζει περί τα 15 εκ. Ευρώ επιπλέον, αλλά και τεράστια ταλαιπωρία στην πόλη). Η διοίκηση του Παπαφείου διαβεβαίωσε πως θα αποσύρει την προσφυγή.

Στο μεταξύ, σε συνεργασία με το ΥΠΟΜΕΔΙ, προωθούμε την κατασκευή Τραμ και την Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία, ως εναλλακτικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που μπορούν να λειτουργήσουν γρηγορότερα από το Μετρό αποφορτίζοντας την κυκλοφορία και δίνοντας περισσότερες εναλλακτικές στη συλλογική μετακίνηση.

2. + 3. Ο κ. Μπουτάρης είχε πει ότι την πρώτη μέρα της διοίκησής του θα εξαφάνιζε τα τραπεζοκαθίσματα .... εγώ μάλλον το αντίθετο παρατηρώ (Giannis Moisidis – FACEBOOK). Στην πλατεία Άθωνος τα περισσότερα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (εστιατόρια) δεν ανταποκρίνονται στις υγειονομικές απαιτήσεις και επιπλέον υπάρχει αντίρρηση για την λειτουργία τους επειδή βρίσκονται σε περιοχές ιστορικών τόπων. Πώς θα αντιμετωπίσετε το πρόβλημα αυτό; (Koufokotsiou Lina – FACEBOOK)

Για τα τραπεζοκαθίσματα γίνεται μια πολύ σοβαρή δουλειά στην Αντιδημαρχία Αστικού Σχεδιασμού η οποία όμως χρειάζεται χρόνο. Πολύ πρόσφατα, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής πήρε ομόφωνη απόφαση για την περίπτωση της Ικτίνου και της Ζεύξιδος, έπειτα από διάλογο με εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας: συμφώνησαν και τα τραπεζοκαθίσματα να αναπτυχθούν λελογισμένα σε συγκεκριμένους χώρους και διάδρομος για οχήματα εκτάκτου ανάγκης και φυσικά για πεζούς να μείνει ανοιχτός και ο τοίχος του σχολείου να απελευθερωθεί από τα τραπεζάκια.

Αντίστοιχες κινήσεις θα γίνουν και σε άλλες περιοχές της πόλης. Ήδη έχουν ενημερωθεί οι καταστηματάρχες ώστε να αποσύρουν τις παράνομες κατασκευές που καταλαμβάνουν δημόσιο χώρο, και προγραμματίζεται η εξόρμηση των συνεργείων του Δήμου για την αποξήλωση τέτοιων κατασκευών εφόσον δεν συμμορφωθούν.
Στα σχέδιά μας είναι ο χώρος ανάπτυξης των τραπεζοκαθισμάτων να διαγραμμιστεί στο πεζοδρόμιο, και το πλάνο τους να αναρτηθεί στις προθήκες των καταστημάτων ώστε και ο τελευταίος πελάτης να μπορεί να ελέγξει τη νομιμότητα του καταστήματος.
Το ίδιο θα ισχύσει και για την πλατεία Άθωνος, τη Ροτόντα, την πλατεία Αριστοτέλους, όπου οι ταβέρνες και οι καφετέριες θα πρέπει τελικά να συμμορφωθούν με κάποια όρια στην ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων τους.

4. Οι αγορές Μοδιάνο και Καπάνι είναι «εστίες μόλυνσης» και πάλι οι αρμόδιες υγειονομικές υπηρεσίες επικαλούνται την απουσία πολιτικής βούλησης για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Η νέα Δημοτική Αρχή να αναλάβει κάποια δράση; (Koufokotsiou Lina – FACEBOOK)

Η καθαριότητα της πόλης και πόσω μάλλον της κεντρικής αγοράς της είναι πρώτη στις προτεραιότητές μας. Κάνουμε τεράστια προσπάθεια να εξορθολογίσουμε το σύστημα καθαριότητας και θα το καταφέρουμε σύντομα, εντάσσοντας σε αυτό και την ανακύκλωση που θα μειώσει τον όγκο των απορριμμάτων και θα κάνει την αποκομιδή και την καθαριότητα πιο αποτελεσματική. Το υγειονομικό κομμάτι, δυστυχώς, δεν ανήκει στον Δήμο, αλλά στην αποκεντρωμένη Διοίκηση Κεντρικής Μακεδονίας-Θράκης, ωστόσο ως κεντρικός Δήμος της Θεσσαλονίκης θα «κυνηγήσουμε» το θέμα σε συνεργασία με τους αρμόδιους. Η προσπάθειά μας είναι να αποκαταστήσουμε ένα καινούριο σύστημα για την καθαριότητα γενικά.

5. Γιατί η παραλία της Θεσσαλονίκης δεν έχει μαρίνα; (Lazaros Ioannidis – FACEBOOK)

Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη-λιμάνι που έχει γυρισμένη την πλάτη της στη θάλασσα. Ακόμη και το Μέγαρο Μουσικής και το Βασιλικό Θέατρο έχουν «πλάτη» στο θαλάσσιο μέτωπο. Επιπλέον, παραμένει ακόμη η απαγόρευση να «δένουν» σκάφη τόσο στην παλιά όσο και στη νέα παραλία, για το οποίο προσπαθούμε να βρούμε λύση μέσα στο λαβύρινθο των συναρμοδιοτήτων των Υπουργείων, για να το ξεπεράσουμε. Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, όμως, προωθεί πλέον την κατασκευή μαρίνας, από τον πρώτο προβλήτα και προς τον Λευκό Πύργο. Στηρίζουμε την προσπάθεια και αναμένουμε με ανυπομονησία τα αποτελέσματα.

6. Θα γίνει πάρκινγκ πίσω από το άγαλμα του Βενιζέλου προς εξυπηρέτηση του ιστορικού κέντρου; (Lazaros Ioannidis – FACEBOOK)

Οι χώροι στάθμευσης είναι τεράστιο ζήτημα για την πόλη μας. Προς το πάρον, όμως, δεν υπάρχουν χρήματα, και όπως σας είχα πει και προεκλογικά, μην περιμένετε έργα, παρά μόνον ρυθμίσεις. Προσπαθούμε σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία ν’ αλλάξουμε τη νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία Αθήνα, Πειραιάς και Θεσσαλονίκη χρειάζονται άδεια απ’ το –τότε- ΥΠΕΧΩΔΕ για την κατασκευή υπόγειων πάρκινγκ κάτω από δημόσιους χώρους και πλατείες.

Στο μεταξύ, συνεργαζόμαστε με τους αρμόδιους φορείς για τη χρήση των πάρκινγκ της ΔΕΘ και του Λιμανιού για τη στάθμευση των συμπολιτών μας και είμαστε σε συζητήσεις με τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών χώρων στάθμευσης για τον εξορθολογισμό του κόστους στάθμευσης. Σχεδιάζουμε επίσης νέους χώρους στάθμευσης για δίκυκλα και για ποδήλατα. Ειδικά για την περιοχή πίσω από το άγαλμα Βενιζέλου, δεν υπάρχει προγραμματισμένη η κατασκευή χώρου στάθμευσης.

7. Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το παρεμπόριο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης; (Lazaros Ioannidis – FACEBOOK)

Είχα πει προεκλογικά πως θα προσπαθούσαμε να φτιάξουμε μια υπαίθρια αγορά, ένα παζάρι, για όλους τους μικροπωλητές, ώστε αυτοί να μην υποφέρουν από το ανθρωποκυνηγητό αλλά και η πόλη να μην εμφανίζει αυτή την άθλια εικόνα με τα σεντόνια στα πεζοδρόμια ούτε να τίθεται θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού με τους καταστηματάρχες. Αυτό είναι κάτι που το επεξεργαζόμαστε και ήδη έχουμε σκεφτεί δυο-τρεις χώρους. Ωστόσο αυτό το υπαίθριο παζάρι δεν μπορεί να αφορά παράνομους μικροπωλητές.

Προς το παρόν, συνεργαζόμαστε στενά με τους καταστηματάρχες και τους εμπόρους, αλλά και με το ΣΔΟΕ και την ΕΛΑΣ, και ήδη ένα μικτό κλιμάκιο με τη συμμετοχή και της Δημοτικής Αστυνομίας εντόπισε αποθήκες με χιλιάδες παπούτσια-«μαϊμού» τα οποία εμπόδισε να βγουν στην «αγορά». Το ζήτημα, λοιπόν, είναι να εντοπιστούν οι «πηγές» του παραεμπορίου, που είναι οι αποθήκες και οι κεντρικοί διακινητές, και όχι τα «βαποράκια». Το πρόβλημα, υπενθυμίζω, αντιμετωπίζουν πάρα πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, ιδίως του Νότου.

8. Θα μας πει ο κ. Μπουτάρης πόσα χρωστάει στο Ελληνικό κράτος; Πώς γίνεται αφού δεν μπορεί να μαζέψει τα οικονομικά του, να μαζέψει τα οικονομικά μιας πόλης; (Maria Tsiakala – FACEBOOK)

Δεν χρωστάω προσωπικά τίποτα στο ελληνικό κράτος, και όσες υποχρεώσεις έχω απέναντί του από τη δουλειά μου, τις υπηρετώ όπως οφείλω. Υπενθυμίζω εδώ ότι η επαγγελματική μου δραστηριότητα στα ελληνικά κρασιά είναι η εταιρεία «Κυρ-Γιάννη». Από την «Μπουτάρης Οινοποιητική» αποχώρησα το 1996 και από τότε δεν έχω σχέση με αυτήν.

 Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά του Δήμου Θεσσαλονίκης, τώρα, η κατάσταση ήταν τραγική αλλά και εγκληματική, καθώς δεν υπήρχε έλεγχος κανενός είδους για το παραμικρό, εξ ου και προέκυψαν τα φοβερά ελλείμματα από τις αδιανόητες υπεξαιρέσεις για τις οποίες ακόμη διενεργείται ενδελεχής έλεγχος από τις αρμόδιες αρχές. Ως νέα δημοτική αρχή εντοπίσαμε όσα απίθανα και παράλογα και εν πολλοίς παράνομα συνέβαιναν στον Δήμο, και στήσαμε το σύστημα απ’ την αρχή, στη λογική ενός οικονομικού οργανισμού που χειρίζεται δημόσιο χρήμα, των πολιτών δηλαδή. Η αποκατάσταση των οικονομικών του Δήμου δεν θα είναι εύκολη υπόθεση – και εμείς ως νέα δημοτική αρχή αντιμετωπίζουμε καθημερινά τα τραγικά αποτελέσματα της κακοδιαχείρισης και της αδιαφορίας του παρελθόντος – αλλά θα γίνει. Φέτος καταθέσαμε τον πρώτο ισοσκελισμένο προϋπολογισμό που είναι και πραγματικός, με την έννοια ότι δεν αποφασίσαμε «θέλουμε να κάνουμε το τάδε, βάλτο στον προϋπολογισμό και θα δούμε πώς θα βρούμε τα χρήματα», αλλά, αφού είδαμε πόσα χρήματα είχαμε, θέσαμε στόχους και προτεραιότητες.

9. Είναι δύσκολο να μπει ασύρματο δίκτυο στην παραλία της Θεσσαλονίκης για κάποιες ώρες; http://twitter.com/dmgrigorios)

Φανταστείτε ότι ασύρματο δίκτυο δεν υπάρχει ούτε στο νέο δημαρχιακό μέγαρο! Κυνηγάμε προγράμματα από την Ψηφιακή Σύγκλιση, με στόχο να εγκαταστήσουμε ασύρματο δίκτυο σε κομβικά σημεία στην πόλη. Γενικότερα, στόχος μας είναι να «ψηφιοποιήσουμε» τη Θεσσαλονίκη επιτέλους, με υπηρεσίες e-governance, τηλεματικής στην κυκλοφορία και τις μεταφορές και ό,τι άλλο απαιτείται ώστε η Θεσσαλονίκη να γίνει μια ευρωπαϊκή πόλη του 21ου αιώνα.

10. Τα Νέα Μέσα βοήθησαν και τους δυο σας (Καμίνης-Μπουτάρης) να εκλεγείτε. Πώς σκοπεύετε να τα χρησιμοποιήσετε τώρα; http://twitter.com/mayzanni)

Λελογισμένα! Ως διαδραστικά που είναι, τα Νέα Μέσα μπορούν να αποτελέσουν έναν εκπληκτικό δίαυλο επικοινωνίας και αλληλόδρασης με τους πολίτες. Σύντομα... στην οθόνη του υπολογιστή σας!

Αναρτήθηκε από: ΝΕΟΙ ΦΑΚΕΛΟΙ, στις , Σχόλια για το άρθρο

Σχόλιο

  • Χρήστος Καρυπίδης
    Σκεφτήκατε την πεοζοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως στο τρίγωνο που περιβάλεται από τις οδούς Εθνικής Αμύνης, Τσιμισκή και Παύλου Μελά, διατηρώντας για τ ααυτοκίνητα τις καθέτους (Νικ. Φωκά και Φιλικής Εταιρίας), όπου η ανάπλαση του χώρου μεφώτα, φυτά, δένδρα, παγκάκια και κάθε είδους εικαστική παρέμβαση θα αναβιώσει την κουλτούρα του ιστορικού αυτού τριφώνου που άλλοτε όπως στο Θησείο και τα Εξάρχεια των Αθηνών, φιλοξενούνταν κάθε είδους καλλιτεχνική δραστηριότητα, το πνεύμα και ο πολιτισμός δίπλα στα θέατρα (Κρατικό και Βασιλικό) και ζωντανές εκδληλώσεις πλάϊ στις ροκ σκηνές και μπαράκια (Ντορέ κα) με την συνάθροιση νέως, φοιτητών και ανθρώπνων των τεχνών, γραμμάτων και επιστημών ανταλλάσοντας απόψεις και ιδέες (δεκαετία 70)

Προσθέστε το σχόλιό σας



Αρχείο