Δεν Πληρώνω;

Αναπαραγωγή του βίντεο
el

Περιγραφή θέματος

Ακριβώς μετά την επιστροφή της Καθαράς Δευτέρας, και αφού έχετε ή δεν έχετε πληρώσει διόδια στην διαδρομή, ΟΙ ΝΕΟΙ ΦΑΚΕΛΟΙ ερευνούν για ποιον λόγο άνθρωποι σε όλη τη χώρα έχουν αποφασίσει εδώ και μερικούς μήνες να σηκώνουν την μπάρα των διοδίων; Ο Τάσος Τέλλογλου ταξιδεύει στα εργοτάξια της Ιονίας Οδού αλλά και κατά μήκος της Αθηνών-Λαμίας, από τα διόδια της οποίας χρηματοδοτείται και αναζητά τα πραγματικά αίτια πίσω από την αγανάκτηση κατοίκων και κοινοπραξιών, ενώ αποκαλύπτει για πρώτη φορά πόσα χρήματα θα πληρώσουμε τελικά όλοι μας για διόδια, όχι στους σταθμούς των Εθνικών Οδών, αλλά μετά από τις «λύσεις» που δρομολογούνται το αμέσως επόμενο διάστημα. Οι συμβάσεις, τα λάθη, οι μεγάλες καθυστερήσεις αλλά και οι σκοπιμότητες πίσω από τα 5 μεγαλύτερα έργα που γίνονται αυτή την στιγμή στην χώρα. Στην κάμερα της εκπομπής μιλούν ο υφυπουργός Μεταφορών Μαγκριώτης, εκπρόσωποι των κοινοπραξιών αλλά και μέλη της κίνησης ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ.

Σχόλιο

  • ιορδανης
    Σας διαβασα στο ESQARE.Τι πάει να πει το κάνουμε λόγο του μνημονίου;Το ψάξαμε λόγο του ΔΝΤ.Που είναι το κάκο;Ολα εκεί καταλήγουν.Δεν είναι μυστικό.Αυτο ισχείει,και για τον ΟΑΣΑ,ΟΣΕ,ΟΑΕΕ,ΙΚΑ,ΦΠΑ, ΕΘΕΛ, κ.α..Απο μόνο του το 23%,αντί 15% ΦΠΑ,είναι λόγος εξέγερσης.Αυτά που δεν πληρώνουμε,ειναι για ψύλου πήδημα,και εκτήθεστε για αυτό; Εσείς (δημοσιογράφοι) ξέρετε.
  • Γιωργος
    Με τη γνώριμη εμμονή στην συστηματική και σε βάθος δημοσιογραφική έρευνα, λέτε στην άρχική σελίδα σας. Όντως δικαιολογήσατε τον τίτλο. Πρέπει να κουραστήκατε αρκετά για αυτό το ρεπορτάζ.
  • pitGrapher
    Να κάνω μια αφελείς ερώτηση… Ας θεωρήσουμε ότι είναι σωστό να πληρώνετε ένας νέα δρόμος μέσο των διοδίων… Στην Εθνική Οδό Κορίνθου – Πατρών γιατί να πληρώσω κάτι που ακόμα δεν υπάρχει και κινδυνεύω σε κάθε διέλευση; Είμαι συνέταιρος με τον κ. Μπόμπολα και δεν το ξέρω ακόμα;
  • Βασιλης
    Διαβασα αρκετα . Σεβαστες ολες οι αποψεις !! Αλλωστε εχουμε δημοκρατια !! Ο Καθενας μπορει να λεει οτι του αρεσει. Εγω θα συμφωνησω με τον φιλο Στεφανο. Απο το πεσιμο της Χουντας ειχαμε να δουμε τετοιο ΚΙΝΗΜΑ πολιτων χωρις πολιτικους να στηριζουν , χωρις φασιστες χωρις ρατσιστες !!!Ειναι ολοι ανθρωποι πονεμενοι , ταλαιπωρημενοι, και στο κατω κατω , εδω δεν ειδα ΚΑΝΕΝΑΝ πολιτικο λαμογιο να παει στη Φυλακη !!!! Ειδατε εσεις ??? Γιατι θα τρελαθω τελειως !! Με εχουν βρισει αρκετες φορες στα διοδια !! Αυτη ειναι η καταντια μας !! Αυτη ειναι η σαπιλα μας !!! Μας εχει πιασει ΑΠΟΧΑΥΝΩΣΗ και ωχαδελφισμος !! Ειναι μαλακος ο καναπες και δεν λεμε να σηκωθουμε !! Δεν λεμε να αντιδρασουμε !! Καλα σας κανουνε !! Και λεω ετσι γιατι εγω ΔΙΑΛΕΞΑ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ !!!! Δεν θα ξαναπληρωσω διοδια γιατι ειναι παρανομα. Δεν θα πληρωσω στο νοσοκομειο γιατι τοσα χρονια πληρωνω μεσω της εργασιας μου το ικα. Αρκετα φαγανε τα λαμογια. Πολεμο θελουνε ??? Πολεμο θα εχουνε !! Ο καθενας κανει τις επιλογες του !!
  • Papachrisistopoulos
    Εγώ δεν κατανοώ την λύση που δόθηκε. Εδώ έχουμε πάλι Ελληνική πρωτοτυπία. Θέλουμε δρόμους και δεν μπορεί να τους φτιάξει το κράτος? Ωραιότατα. Κάνουμε διεθνή ΑΝΟΙΚΤΟ διαγωνισμό (όχι μόνο με τα τοπικά λαμόγια στυλ Λαλιώτη) και λέμε. Ποιος θέλει παιδιά να τους φτιάξει? Ελάτε, χρηματοδοτήστε τους, κατασκευάστε τους εκμεταλλευτείτε τους, συντηρήστε τους, και όταν αποσβήστε τα έξοδα σας και βγάλετε και τα λογικά κέρδη (ιδιαίτερα σημαντικό όχι όπως το ΡΙΟ ΑΝΤΙΡΙΟ που έχουμε ΚΑΘΑΡΑ κέρδη 785%) παραδώστε τους στο κράτος. Η μέθοδος είναι γνωστότατη και λέγεται BOT (Build Operate, Transfer). Το καινούργιο αυτό νταβατζηλίκι του στυλ, πλήρωσε τώρα, για να σου στήσω μετά το έργο, δεν το καταλαβαίνω ούτε το κατανοώ. Δηλαδή ήλοι αυτοί που χρησιμοποιούν το ΒΟΤ είναι μαλακες και το Ελληνικό κράτος έξυπνο? Και γιατί θα πρέπει οι (ελληνικές) εταιρείες να εισπράξουν λεφτά ΠΡΙΝ για κάτι που δεν έχουν κάνει αλλά ΘΑ κάνουν... . Αν δεν έχουν το κεφάλαιο να δανειστούν από την ελεύθερη αγορά. Οι τράπεζες Ελληνικές και ξένες είναι εκεί για να χρηματοδοτήσουν κάτι που είναι επικερδές και για αυτές. Αν οι τεχνικές εταιρείες έχουν την ικανότητα και πιστεύουν ότι αξίζει τον κόπο σαν επιχειρηματική κίνηση, ας πάρουν οι ίδιοι το ρίσκο. Έτσι γίνονται οι business, όχι στου κασίδη (φορολογούμενου) το κεφάλι. Ο ρόλος του ΕΝΤΙΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΕΤΟΥ κράτους είναι να διαπραγματευτεί ΣΩΣΤΑ και ΔΙΚΑΙΑ για τον πολίτη του. Που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι • Σωστός προϋπολογισμός (όχι σαν το αεροδρόμιο στα Σπάτα ή την γέφυρα Ρίο Αντίρριο). Όταν ξέρεις για τι ακριβώς ποσό συμφωνείς σαν αρχικό κόστος ξέρεις και περιθώρια κέρδους καθώς και αποσβέσεις αλλά και το χρονικό διάστημα από την αρχική λειτουργία μέχρι την παράδοση. • Σωστές τεχνικές προδιαγραφές (όχι να ετοιμάσουμε και παραδώσουμε πατάτα που σε 30 χρόνια θα θέλει γκρέμισμα και πάλι από την αρχή = αεροδρόμιο ΣΠΑΤΑ κτηριακές εγκαταστάσεις, τεχνικές υποδομές, κλπ. • Έλεγχο της συντήρησης του έργου καθόλου την διάρκεια λειτουργίας του (και για λόγους ασφαλείας των πολιτών) με αντίστοιχες τσουχτερές ποινικές και οικονομικές ρήτρες. • Προαποφασισμένα διόδια και φόρμουλα αναπροσαρμογής των για όλη την διάρκεια της διαχείρισης από τον φορέα – κατασκευαστή Αυτά τα λίγα γιατί νομίζω στην Ελλάδα έχουμε την μοναδική ικανότητα να κάνουμε την άπατη και ΛΑΜΟΓΙΑ επιστήμη. Στην συγκεκριμένη περίπτωση καλά κάνουν οι πολίτες και διαμαρτύρονται που τους ζητάνε να πληρώσουν σε ιδιώτες κάτι που ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ. Ας καταλάβουμε πλέον ότι ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΤΕΛΟΣ. Ο κόσμος έχει αρχίσει να ξυπνάει και να διεκδικεί αυτό που είναι λογικό (τουλάχιστον σε αυτή την περίπτωση). Είναι δυνατόν να ζητάς σε κάποιον να πληρώσει διόδια για τον καρόδρομο καρμανιόλα Κόρινθο – Πάτρα ? τρελαθήκαμε τελείως?
  • Maria
    Το συμπέρασμα που έβγαλα εγώ από το ρεπορτάζ είναι ότι θα ενταχθώ κι εγώ στους "ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ"... Μήπως ήρθε η ώρα να ξεκινήσει και το κίνημα "ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΩ ΤΟΥΣ ΑΧΡΗΣΤΟΥΣ ΨΕΥΤΕΣ"
  • KARASTERGIOS GEORGIOS
    δεν ανηκω ακομα ΣΤΟ ΚΙΝΗΜΑ (ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ) ΑΛΛΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΑΥΤΗ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΓΙΝΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΛΟΓΟΥΣ 1.ΕΙΜΑΙ ΑΝΕΡΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2010 2.ΨΑΧΝΩ ΝΑ ΒΡΩ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ ΚΙΛΚΙΣ ΒΕΡΟΙΑ ΠΕΛΛΑ, Κ ΠΑΝΤΟΥ ΜΕ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΙ 40 ΕΤΩΝ Κ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΣ Κ ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΕΝ ΜΕ ΔΙΝΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ. 3.ΑΚΟΥΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΙΑ ΕΚΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ευρω 4.ερχεται ΔΕΗ ΜΕ ΑΥΞΗΜΕΝΑ ΤΕΛΗ 5.ΒΕΝΖΙΝΗ ΣΤΟ 1.60 ΕΥΡΩ 6.ΑΡΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΕ ΔΙΩΞΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΟΥ Η ΝΑ ΜΕ ΚΑΝΟΥΝ ΚΛΕΦΤΗ-ΛΗΣΤΗ.ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥς ΠΕΡΑΣΕΙ. ΑΡΑ ΜΑΛΛΟΝ ΕΓΙΝΑ ΜΕΛΟΣ ΕΜΜΕΣΑ ΤΟΥ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
  • Χρηστος Νουτσος
    Αν προσεξατε πριν συμπληρωθουν τα πρωτα 5 λεπτα ο υφηπουργος Μαγκριωτης μας λεει οτι το προβλημα ειναι η ΝΔ γιατι υπεγραψε οτι σε 4 μηνες θα τελειωσει το θεμα με την αρχαιλογια!! Μαλλον μας δουλευουν δηλ. αν ο ιδιος ο υπουργος λεει "στην Ελλαδα" τοτε τι περιμενει κανεις να δουλεψει το κρατος;
  • nIKOLaos
    http://www.youtube.com/watch?v=qf8KqAJgtSw&feature=related Katallilo oso pote...
  • Nikos
    Σύντομα και περιεκτικά η άποψή μου. Το "Δεν Πληρώνω" κινείται στα ίδια όρια αυθαιρεσίας όπως το κατεστημένο το οποίο καταπολεμά, στα ίδια όρια αυθαιρεσίας που χτίστηκε η κοινωνία μας από το '80 μέχρι σήμερα. Βασίζεται στην νεοελληνική νοοτροπία της ψευτομαγκιάς και του δήθεν τσαμπουκά καθώς για ακόμα μια φορά η λύση για μια αυθαιρεσία δεκαετιών είναι ο τσαμπουκάς και ένα σταράτο "δεν πληρώνω". Όμως τα χρήματα που δεν καταβάλεις για ένα αγαθό που χρησιμοποιείς (ενώ συμφωνώ είναι παράνομα και θα'πρεπε να'ναι ελεύθερα καθώς τα'χουμε ήδη προπληρώσει στο πολλαπλάσιο) δυστυχώς δεν θα στα χαρίσει κανείς (πόσο μάλλον αυτό το παράλογο διεφθαρμένο κράτος) αλλά θα πληρωθούν αλλιώς. Όταν θα αυξηθεί ο τάδε ή ο δίνα φόρος (π.χ. τσιγάρα, πετρέλαιο, σήμα τελών), ο ΦΠΑ, όταν θα σου επιβληθεί παρκόμετρο ή πρόστιμο παράνομου παρκαρίσματος (γιατί όλοι παρκάρουμε παράνομα βάσει του ΚΟΚ) για να αναπληρωθούν αυτά τα χαμένα λεφτά τότε αγαπητέ τί θα κάνεις? Θα πεις πάλι ευθαρσώς και με τσαμπουκά στον περιπτερά ή στην ΔΟΥ σου, που με περίσσιο ραγιαδισμό επισκέπτεσαι, "Δεν Πληρώνω"? Μη με περάσετε για κανένα από αυτά τα κομματόσκυλα ή για κανέναν προπαγανδιστή. Γράφει ένας συμπολίτης σας που σιχτιρίζει την μόρφωση και την αγωγή του που του απαγορεύουν να βουτήξει δυναμίτιδα και να κάνει χίλια κομμάτια ένα κουτί με 300 αλήτες και άλλους τόσους κηφήνες. Πολλοί κάνουν αναφορά στους ευρωπαίους συμπολίτες μας και στον πολιτισμό τους και στο κράτος δικαίου τους. Επειδή έχω περάσει αρκετό χρόνο σε διάφορες χώρες του κόσμου, ας μου επιτραπεί να σας προτείνω μια διαφορετική προσέγγιση, πολύ πιο τίμια και δίκαιη που θα ακολουθούσε ο φίλος ευρωπαίος. Εφόσον τα διόδια κτλ είναι παράνομα, εφόσον οργανώθηκαν επιτροπές, μη κομματοποιημένα κινήματα κτλ. που πλέον η φωνή ακούγεται και γίνεται μάλιστα και τρομακτική στα αφτιά κάποιον, ας γίνει το εξής: 1. Η ηγεσία της πρωτοβουλίας Δεν Πληρώνω με τους ανθρώπους που έχει συγκεντρώσει να κινηθεί δια της νομίμου οδού μηνύονταν τις κατασκευαστικές, το κράτος, ή/ και όποιον θεωρεί πως παρανομεί ή που τέλος πάντων θεωρεί πως είναι υπεύθυνος για την παράνομη επιβολή του εισιτήριου/ διοδίων κτλ. 2. Κάθε φορά που περνάμε διόδια πληρώνουμε το αντίτιμο. 3. Συγκεντρώνουμε τις αποδείξεις στην ηγεσία/ γραμματεία του Δεν Πληρώνω. 4. Εκδικάζονται οι υποθέσεις και δικαιωνόμαστε όλοι. 5. Ο/ οι υπεύθυνοι αναγκάζονται να καταβάλλουν τα πληρωμένα παράνομα κόμιστρα συν τον νόμιμο τόκο. 6. Το αθροιζόμενο ποσό επιστρέφεται ή χρησιμοποιείται για κοινωφελείς σκοπούς 7. Οι υπεύθυνοι τιμωρούνται όχι με κάποιο πρόστιμο αλλά με τις μεγαλοκατασκευαστικές τους (Α.Ε ΑΤΕΕ κτλ έχει σημασία) να "βαράνε κανόνι" καθώς μιλάμε για αστρονομικά ποσά. Η παραπάνω διαδικασία είναι νομιμότατη, δικαιότατη και πάνω απ'όλα στα πλαίσια μιας ηθικής που αν την είχαμε υιοθετήσει δεν θα'χαμε ξεπέσει έτσι σαν κράτος αλλά και σαν πολίτες. Σίγουρα τα παραπάνω δεν μπορεί να είμαι ο πρώτος μονόφθαλμος στου τυφλούς που το σκέφτηκε. Σίγουρα κάπου θα "μπάζει" αυτή η στρατηγική. Όμως απ'την άλλη, αυτή η ψεφτογκλαμουριά "είμαι και εγώ στο Δεν Πληρώνω" κάπου πρέπει να πάρει τον δρόμο του δικαίου και του ηθικού, αν μη τι άλλο για να διδάξουμε σωστά τα παιδιά μας.

Προηγούμενη 1

Προσθέστε το σχόλιό σας



Ακριβώς μετά την επιστροφή της Καθαράς Δευτέρας, και αφού έχετε ή δεν έχετε πληρώσει διόδια στην διαδρομή, ΟΙ ΝΕΟΙ ΦΑΚΕΛΟΙ ερευνούν για ποιον λόγο άνθρωποι σε όλη τη χώρα έχουν αποφασίσει εδώ και μερικούς μήνες να σηκώνουν την μπάρα των διοδίων; Ο Τάσος Τέλλογλου ταξιδεύει στα εργοτάξια της Ιονίας Οδού αλλά και κατά μήκος της Αθηνών-Λαμίας, από τα διόδια της οποίας χρηματοδοτείται και αναζητά τα πραγματικά αίτια πίσω από την αγανάκτηση κατοίκων και κοινοπραξιών, ενώ αποκαλύπτει για πρώτη φορά πόσα χρήματα θα πληρώσουμε τελικά όλοι μας για διόδια, όχι στους σταθμούς των Εθνικών Οδών, αλλά μετά από τις «λύσεις» που δρομολογούνται το αμέσως επόμενο διάστημα. Οι συμβάσεις, τα λάθη, οι μεγάλες καθυστερήσεις αλλά και οι σκοπιμότητες πίσω από τα 5 μεγαλύτερα έργα που γίνονται αυτή την στιγμή στην χώρα. Στην κάμερα της εκπομπής μιλούν ο υφυπουργός Μεταφορών Μαγκριώτης, εκπρόσωποι των κοινοπραξιών αλλά και μέλη της κίνησης ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ.